Góra

III Konferencja Dydaktyków Matematyki

„Matematyka – nasza niedostrzegalna kultura”

28-31 marca 2008

 

 

 

28.03.2008 (piątek)

 

 

 

1300 – 1330         obiad[1]

 

1400 – 1410       otwarcie konferencji, powitanie uczestników

 

 

 

1410 – 1500       prof. dr hab. Michał Szurek,  Kwadratura koła – ale nie taka, którą każdy ma na myśli – cz. I

 

1500 – 1545       dr Andrzej  Wiśniewski, Paradoksy i zadania – niespodzianki w rachunku prawdopodobieństwa

 

 

 

1545 – 1615       przerwa na kawę

 

 

1615 – 1700       mgr Renata Sobańska, Matematyczne origami

 

1700 – 1730       mgr Jolanta Sapiecha, Magiczna matematyka

 

 

 

1800 – 1830       kolacja, obowiązkowy spacer nadmorski

 

 

2000 – …         Kominek „pierwszy”: Nauczyciel – mistrz, rzemieślnik, czy … zupełnie ktoś inny?

 

 

29.03.2008 (sobota)

 

 

830 – 900           śniadanie

 

930 – 1015         dr Kazimierz Skurzyński, Matematycy to też ludzie… czytają  (i piszą) poezję

 

1015– 1100          mgr Paweł Zaranek, Symboliczne rozumienie liczb w kontekście biblijnym i ich wpływ na kulturę późniejszą

 

 

 

1100 – 1130       przerwa na kawę

 

1130 – 1200         dr Małgorzata Makiewicz, „Fraktalny” wymiar nauczania matematyki

 

1200 – 1230       Agnieszka Gościniak, Kostka Mengera – warsztat origami

 

1230 – 1300       Agnieszka Posyniak, Rozbudzanie zainteresowań matematycznych uczniów gimnazjów poprzez prace projektowe z cyklu Matematyka i sztuka

 

 

 

1330 – 1400       obiad

 

 

1430– 1500                 dr Ewa Ignaczak, dr Paweł Ignaczak, Wybrane aplikacje typu open source w dydaktyce matematyki 

 

1500-1530         dr Magdalena Adamczak, dr Marek Adamczak,mgr Beata Maliszewska, Przykłady wizualizacji wybranych pojęć matematycznych na poziomie akademickim z wykorzystaniem programu WinPlot 

 

1530 – 1600         dr Ewa Ignaczak, dr Paweł Ignaczak, Komputerowe programy prezentacyjne

 

a przykładowy wykład z analizy matematycznej 

 

1600 – 1630       mgr Katarzyna Korbecka, Wczesnoszkolna edukacja matematyczna

 

 z komputerem

 

 

 

1630 – 1715         przerwa na kawę

 

 

 

1715 – 1730         dr Andrzej Antoni Czajkowski, dr n. med. Halina Ey-Chmielewska,  Zastosowanie złotego podziału i liczb Fibonacciego w problemach estetyki uzupełnień protetycznych

 

1730 – 1745       dr Andrzej Antoni Czajkowski, dr Piotr Stanisław Frączak,  Zastosowanie rachunku zdań do optymalizacji układów logicznych 

 

1745 – 1800       dr Andrzej Antoni Czajkowski, lek. med. Małgorzata Anna Czajkowska,  Zastosowanie rachunku wektorów do wyznaczania statycznej równowagi sił w stawie łokciowym 

 

1800 – 1815         Julita Monieta, Projekt i konkurs fotograficzny „ułamki w naturze”

 

 

1830 – 1900       kolacja, obowiązkowy spacer nadmorski

 

 

2000 – …         Kominek „złożony”: Moje pedagogiczne credo

 

 

 

 

 

30.03.2008 (niedziela)

 

 

830 – 900              śniadanie

 

930 – 1015         prof. dr hab. Michał Szurek,  Kwadratura koła – ale nie taka, którą każdy ma na myśli – cz. II

 

1015 – 1100         mgr Michał Szuman, Nauczanie matematyki gdy stawianym celem jest nabycie dobrej kontroli nad językiem oraz wykształcenie umiejętności dedukcyjnego myślenia

 

 

 

1100 – 1130         przerwa na kawę

 

 

1130 – 1145          mgr Katarzyna Kumoch, Czy rankingi są wykładnikiem jakości pracy szkoły i nauczycieli matematyki? 

 

1145 – 1215         Anna Sawicka, Twórcze nauczanie czy nauczanie twórczości

 

1215 – 1245       Małgorzata Modzelewska, Matematyka w ciasteczkach i nie tylko…

 

1245 – 1300         Aneta Trusz,  Relacja z praktyki pedagogicznej w gimnazjum – na gorąco

 

 

 

1330 – 1400       obiad

 

1430 – 1515         mgr Jerzy  Kołodziejczyk, Podział odcinka na równe części 

 

1515 – 1545       mgr Beata Mielnicka, Niezwykłe bryły

 

1545 – 1615       mgr Dorota Zielska, Zwariowany sześcian

 

 

1615 – 1645  przerwa na kawę

 

1645 – 1730         mgr Katarzyna Delegacz, Zadziwiające origami modułowe

 

1730 – 1815       Agnieszka Zaranek, Figury płaskie, składane wielokąty foremne

 

 

 

1830 – 1900       kolacja

 

 

2000 – …         Kominek „złoty” – czyli liczby Fibonacciego i złoty podział w literaturze, sztuce, przyrodzie

 

 

 

 

31.03.2008 (poniedziałek)

 

 

830 – 900           śniadanie

 

930 – 1000         mgr Helena Semczak, Origami  

 

1000 -1015        Marcin Konopka, Informacyjne kompetencje nauczyciela matematyki

 

1015 – 1230         wycieczka piesza do Trzęsacza

 

1230 – 1245         zakończenie konferencji

 

 

 

 

[1] Wszystkie posiłki przy  ul. Reymonta 7