III Konferencja Dydaktyków Matematyki
„Matematyka – nasza niedostrzegalna kultura”
28-31 marca 2008
28.03.2008 (piątek)
1300 – 1330 obiad[1]
1400 – 1410 otwarcie konferencji, powitanie uczestników
1410 – 1500 prof. dr hab. Michał Szurek, Kwadratura koła – ale nie taka, którą każdy ma na myśli – cz. I
1500 – 1545 dr Andrzej Wiśniewski, Paradoksy i zadania – niespodzianki w rachunku prawdopodobieństwa
1545 – 1615 przerwa na kawę
1615 – 1700 mgr Renata Sobańska, Matematyczne origami
1700 – 1730 mgr Jolanta Sapiecha, Magiczna matematyka
1800 – 1830 kolacja, obowiązkowy spacer nadmorski
2000 – … Kominek „pierwszy”: Nauczyciel – mistrz, rzemieślnik, czy … zupełnie ktoś inny?
29.03.2008 (sobota)
830 – 900 śniadanie
930 – 1015 dr Kazimierz Skurzyński, Matematycy to też ludzie… czytają (i piszą) poezję
1015– 1100 mgr Paweł Zaranek, Symboliczne rozumienie liczb w kontekście biblijnym i ich wpływ na kulturę późniejszą
1100 – 1130 przerwa na kawę
1130 – 1200 dr Małgorzata Makiewicz, „Fraktalny” wymiar nauczania matematyki
1200 – 1230 Agnieszka Gościniak, Kostka Mengera – warsztat origami
1230 – 1300 Agnieszka Posyniak, Rozbudzanie zainteresowań matematycznych uczniów gimnazjów poprzez prace projektowe z cyklu Matematyka i sztuka
1330 – 1400 obiad
1430– 1500 dr Ewa Ignaczak, dr Paweł Ignaczak, Wybrane aplikacje typu open source w dydaktyce matematyki
1500-1530 dr Magdalena Adamczak, dr Marek Adamczak,mgr Beata Maliszewska, Przykłady wizualizacji wybranych pojęć matematycznych na poziomie akademickim z wykorzystaniem programu WinPlot
1530 – 1600 dr Ewa Ignaczak, dr Paweł Ignaczak, Komputerowe programy prezentacyjne
a przykładowy wykład z analizy matematycznej
1600 – 1630 mgr Katarzyna Korbecka, Wczesnoszkolna edukacja matematyczna
z komputerem
1630 – 1715 przerwa na kawę
1715 – 1730 dr Andrzej Antoni Czajkowski, dr n. med. Halina Ey-Chmielewska, Zastosowanie złotego podziału i liczb Fibonacciego w problemach estetyki uzupełnień protetycznych
1730 – 1745 dr Andrzej Antoni Czajkowski, dr Piotr Stanisław Frączak, Zastosowanie rachunku zdań do optymalizacji układów logicznych
1745 – 1800 dr Andrzej Antoni Czajkowski, lek. med. Małgorzata Anna Czajkowska, Zastosowanie rachunku wektorów do wyznaczania statycznej równowagi sił w stawie łokciowym
1800 – 1815 Julita Monieta, Projekt i konkurs fotograficzny „ułamki w naturze”
1830 – 1900 kolacja, obowiązkowy spacer nadmorski
2000 – … Kominek „złożony”: Moje pedagogiczne credo
30.03.2008 (niedziela)
830 – 900 śniadanie
930 – 1015 prof. dr hab. Michał Szurek, Kwadratura koła – ale nie taka, którą każdy ma na myśli – cz. II
1015 – 1100 mgr Michał Szuman, Nauczanie matematyki gdy stawianym celem jest nabycie dobrej kontroli nad językiem oraz wykształcenie umiejętności dedukcyjnego myślenia
1100 – 1130 przerwa na kawę
1130 – 1145 mgr Katarzyna Kumoch, Czy rankingi są wykładnikiem jakości pracy szkoły i nauczycieli matematyki?
1145 – 1215 Anna Sawicka, Twórcze nauczanie czy nauczanie twórczości
1215 – 1245 Małgorzata Modzelewska, Matematyka w ciasteczkach i nie tylko…
1245 – 1300 Aneta Trusz, Relacja z praktyki pedagogicznej w gimnazjum – na gorąco
1330 – 1400 obiad
1430 – 1515 mgr Jerzy Kołodziejczyk, Podział odcinka na równe części
1515 – 1545 mgr Beata Mielnicka, Niezwykłe bryły
1545 – 1615 mgr Dorota Zielska, Zwariowany sześcian
1615 – 1645 przerwa na kawę
1645 – 1730 mgr Katarzyna Delegacz, Zadziwiające origami modułowe
1730 – 1815 Agnieszka Zaranek, Figury płaskie, składane wielokąty foremne
1830 – 1900 kolacja
2000 – … Kominek „złoty” – czyli liczby Fibonacciego i złoty podział w literaturze, sztuce, przyrodzie
31.03.2008 (poniedziałek)
830 – 900 śniadanie
930 – 1000 mgr Helena Semczak, Origami
1000 -1015 Marcin Konopka, Informacyjne kompetencje nauczyciela matematyki
1015 – 1230 wycieczka piesza do Trzęsacza
1230 – 1245 zakończenie konferencji
[1] Wszystkie posiłki przy ul. Reymonta 7