V Konferencja Dydaktyków Matematyki
„Matematyka – nasza niedostrzegalna kultura”
19-21 marca 2010 Pobierowo
19.03.2010 (piątek): Warsztat pracy nauczyciela
i „kultura-nasza niedostrzegalna matematyka”
1300 – 1330 obiad[1]
1400 – 1415 Otwarcie konferencji, powitanie uczestników
1415 – 1515 prof. dr hab. Michał Szurek, Kula od przedszkola do matury.
1515 – 1545 prof. dr hab. Janusz Garecki, Geometria a architektura Wszechświata.
1545 – 1615 dr Andrzej Wiśniewski, Paradoksy statystyczne.
1615 – 1645 przerwa na kawę
1645 – 1715 mgr Urszula Pańka: Jak wspierać warsztat pracy nauczycieli matematyki?
Działalność Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
1715– 1745 dr Kazimierz Skurzyński, Matematyka i obyczaje.
1745 – 1815 dr Małgorzata Makiewicz, Postawa badawcza ucznia jako składnik kultury
matematycznej.
1815 – 1845 Lidia Kołt, Katarzyna Jędruch (Koło Młodych Dydaktyków Matematyki),
Ilustracja możliwości jakie daje matematyka
1900 – 1930 kolacja, obowiązkowy spacer nadmorski
2100 – … Kominek I : „Nauczyciel-stażysta, czyli refleksje na
temat pierwszego roku pracy”, teleturniej matematyczny,
20.03.2010 (sobota):
Geometria i architektura w matematyce
830 – 900 śniadanie
930 – 1000 dr Stanisław Fudali, Arseniusz Sorokin, Niektóre osobliwości Geometrii
Hiperbolicznej
1000– 1100 prof. dr hab. Michał Szurek, Kula od przedszkola do matury- warsztaty
1100 – 1130 przerwa na kawę
1130 – 1200 dr inż. arch. Mirosława Jarmołowicz, Rola geometrii w sztuce i postrzeganiu
rzeczywistości od starożytności po czasy współczesne
1200 – 1230 dr inż. arch. Agnieszka Błazko, dr inż. arch. Małgorzata Skrzypek-Łachińska,
Kompozycja i rytm – o nauczeniu architektury.
1230 – 1330 dr inż. Arch. Agnieszka Błazko, dr inż. arch. Małgorzata Skrzypek-Łachińska,
Kompozycja i rytm – o nauczeniu architektury- warszaty
1400 – 1430 obiad
1445– 1545 prof. Peter Schreiber, Mathematics and the art of the 20th. century.
1545-1630 mgr Barbara Kowalska, Diagnoza i ocena jako zadanie
nauczyciela matematyki- warsztaty
1630 – 1700 dr Bronisław Pabich, Konstrukcje typu neusis
1700 – 1730 przerwa na kawę
1730 – 1815 dr Bronisław Pabich, Konstrukcje cyrklem i linijką w 3D- warsztaty
1815 – 1845 Aneta Trusz (Koło Młodych Dydaktyków Matematyki),
Kilka uwag na temat nauczania geometrii w szkole.
1900 – 1930 kolacja,
2000 – … Kominek II: „Zapomniany dialog Sokratesa”
oraz „Matematyk –poeta”, czyli kącik recytatorski.
21.03.2010 (niedziela)
-a za rok znów matura…
830 – 900 śniadanie
930 – 1000 dr Przemysław Kamiński, Nowa matura- nowe możliwości, nowe problemy.
1000– 1030 mgr Jerzy Kołodziejczyk, Mathematica i matematyka.
1030 – 1100 mgr Maciej Kopczyński, Komputery i kalkulatory – inne spojrzenie na nauczanie
matematyki w Liceach Ogólnokształcących i profilowanych. Korzyści wynikające z
zastosowania technologii informacyjnej.
1100 – 1130 Grzegorz Kowalczyk (Koło Młodych Dydaktyków Matematyki), Dlaczego
uczymy tylko tego, co jest potrzebne na maturę z matematyki?
1130 – 1200 przerwa na kawę
1200 – 1245 Wiktoria Kasak, Małgorzata Karasińska (Koło Młodych Dydaktyków Matematyki),
Sofizmaty i paradoksy- warsztaty.
1245 – 1315 mgr Aleksandra Lobermajer, Agnieszka Śliżewska
(Koło Młodych Dydaktyków Matematyki), Matura wczoraj i dziś w oczach
studentów IV roku matematyki.
1315 – 1400 dr Małgorzata Makiewicz, mgr Aleksandra Lobermajer, Agnieszka Śliżewska (Koło Młodych Dydaktyków Matematyki), Matura- warsztaty.
1400 – 1415 Podsumowanie konferencji,
1430 – 1500 obiad, spacer w poszukiwaniu wiosny…..
[1] Wszystkie posiłki przy ul. Reymonta 7