PROGRAM
X Konferencji Naukowej Dydaktyków Matematyki
„Matematyka – nasza niedostrzegalna kultura”
Pobierowo, 13-15 marca 2015
12.03.2015 (czwartek)
Seminarium Dydaktyki Matematyki (dla studentów z kół naukowych)
13.03.2015 (piątek)
1000 – 1330 |
Zakwaterowanie, obowiązkowy spacer nadmorski |
1430 – 1530 |
obiad[1] |
1545 – 1600 |
Dziesięć lat konferencji Matematyka nasza niedostrzegalna kultura[2], powitanie uczestników, |
1600 – 1730 |
Wychodzimy w przestrzeń: konfiguracja Desarguesa, koła i kule, prof. dr hab. Michał Szurek
|
1730 – 1755 |
Dyskusja i przerwa kawowa
|
1755 – 1810 1810 – 1845 |
Pierwsze kroki w zawodzie nauczyciela matematyki, mgr Anna Olszewska Warsztat origami: Od kostki Mengera do układanki Steinhausa, Paulina Andrzejczak, Alicja Parchimowicz, mgr Anna Olszewska
|
1900 – 1930 |
Kolacja
|
2030– … |
Kominek I Sympozjon – wg. Uczty Platona – wokół najważniejszych problemów edukacji – czym jest kultura matematyczna? – prof. Michał Szurek (Agaton), dr Kazimierz Skurzyński (Sokrates), dr hab. Małgorzata Makiewicz (Platon), mgr Elżbieta Patyk (Fajdros)- O dostrzeganiu matematyki w życiu codziennym, Agnieszka Mączyńska (Greorgiasz) – O postrzeganiu piękna matematyki , Justyna Skorupa (Paulos) –O umiejętności dobrego wprowadzania pojęć, Dorota Andrychowska (Alkibiades) i Weronika Rajkowska (Eryksimachos) – Kultura matematyczna wg. A.L. Hammonda
|
14.03.2015 (sobota) światowy dzień liczby π
845 – 915 |
Śniadanie
|
930 – 1015 |
Probabilistyczne rozmaitości, dr Andrzej Wiśniewski |
1015 – 1035 |
Matematyka na wycieczce, mgr Grażyna Karczyńska |
1035 – 1105 1105 – 1115 |
Liczba π i nie tylko, mgr Jerzy Kołodziejczyk O liczbie π z przymrużeniem oka, Karolina Bojarun
|
1115 – 1145 |
Dyskusja i przerwa kawowa z Oficyną Wydawniczą K. Pazdro
|
1145– 1210 |
Transmisyjny czy aktywizujący model kształcenia matematycznego? Nowe oblicze poglądowości, dr hab. Małgorzata Makiewicz |
1210 – 1230 |
Błędy logiczne w życiu codziennym. Pomiędzy akceptacją a kontestacją, Oksana Rudzińska, Aneta Biernacka, Dorota Filipczak (Studenckie Koło Logików – Praktyków TWP WSH) |
1230 – 1315 |
Odkrywanie i rozumienie dziecięcego sposobu myślenia podczas mierzenia się z typowymi i nietypowymi problemami – źródłem radości i zapału w uczeniu się i nauczaniu matematyki, mgr Joanna Zalewska |
1315 – 1330 |
Dyskusja |
1400 – 1500 |
Obiad
|
1530 – 1615 |
Najciekawsza powierzchnia matematyczna: torus cz.1, prof. dr hab. Michał Szurek |
1615 – 1630 |
Przerwa kawowa z BNP Paribas i Szczecińskim Sphinxem |
1630 – 1715 |
Najciekawsza powierzchnia matematyczna: torus cz.2, prof. dr hab. Michał Szurek |
1715 – 1735 |
Liczby Fibonacciego na giełdzie, dr Beata Bieszk-Stolorz |
1735 – 1800
1800 – 1815 |
Wyobraźnia versus komputer, czyli o pewnych dylematach współczesnego kształcenia, dr inż. Mirosław Bąk Dyskusja |
1900 – 2000 |
Kolacja |
2015 – … |
Kominek II Teleturniej matematyczny – Awantura o matmę (gra), Dagmara Tęga, Patrycja Niegosz, Spotkanie otwartego klubu dyskusyjnego – wokół filmu „π” |
15.03.2015 (niedziela):
845 – 915 |
Śniadanie |
930 – 1015 |
Życie Hermanna Grassmanna, algebry i rozmaitości Grassmanna (Das Leben von Hermann Grassmann, Grassmann Algebren und Mannigfaltigkeiten), prof. dr hab. Hagen Melzer |
1015– 1025 1025– 1045
1045– 1055 |
Dzisiejsza matura z matematyki w Polsce- wprowadzenie, mgr Iwona Kasjanowicz Porównanie matury w Polsce i w Niemczech (Abitur in Polen und in Deutschland), Polski nauczyciel matematyki w norweskiej szkole, mgr Anna Borowiak (Oslo) |
1055 – 1105
1105-1130 |
Edukacja matematyczna w Holandii – wywiad z mgr Małgorzatą Lubbers-Dąbrowską (Rosenthaal)
Dyskusja i przerwa kawowa |
|
|
1130 – 1145 |
|
1145– 1200 |
Akademia Antyczna program edukacyjny Działu Edukacji Muzeum Narodowego w Szczecinie, mgr Krystyna Milewska |
1200-1215 |
Matematyka w terenie – kilka propozycji dla nauczycieli, mgr Ewa Gałęska |
1215 –1305
1305 –1330
|
Dzieci uzdolnione matematycznie. Jakie czynniki stymulują, a jakie blokują manifestowanie uzdolnień matematycznych u dzieci na początku nauki szkolnej? mgr Karolina Skarbek
Dyskusja |
1330 -1344 |
Zakończenie konferencji Matematyka nasza niedostrzegalna kultura[3], pożegnanie |
1400-1500 |
Obiad |
[1] Wszystkie posiłki przy ul. Reymonta 7
[2] Sala konferencyjna, parter ośrodka US przy ul. Grunwaldzkiej 66
[3] Sala konferencyjna, parter ośrodka US przy ul. Grunwaldzkiej 66