Góra

PROGRAM

X Konferencji Naukowej Dydaktyków Matematyki

„Matematyka – nasza niedostrzegalna kultura”

Pobierowo, 13-15 marca 2015

 

 

 

12.03.2015 (czwartek)

 

 

 

Seminarium Dydaktyki Matematyki (dla studentów z kół naukowych)

 

 

 

 

13.03.2015 (piątek)

 

 

 

1000 – 1330

Zakwaterowanie, obowiązkowy spacer nadmorski

1430 – 1530

obiad[1]

1545 – 1600

Dziesięć lat konferencji Matematyka nasza niedostrzegalna kultura[2], powitanie uczestników,
dr hab. Małgorzata Makiewicz, Weronika Rajkowska, Dorota Andrychowska, Maja Korońska

1600 – 1730

Wychodzimy w przestrzeń: konfiguracja Desarguesa, koła i kule,  prof. dr hab. Michał Szurek

 

1730 – 1755

Dyskusja i przerwa kawowa

 

1755 – 1810

1810 – 1845

Pierwsze kroki w zawodzie nauczyciela matematyki, mgr Anna Olszewska

Warsztat origami: Od kostki Mengera do układanki Steinhausa,  Paulina Andrzejczak, Alicja Parchimowicz, mgr Anna Olszewska

 

1900 – 1930

Kolacja

 

2030– …

Kominek I Sympozjon – wg. Uczty  Platona – wokół najważniejszych problemów edukacji – czym jest kultura matematyczna? – prof. Michał Szurek (Agaton), dr Kazimierz Skurzyński (Sokrates),

 dr hab. Małgorzata Makiewicz (Platon), mgr Elżbieta Patyk (Fajdros)- O dostrzeganiu matematyki w życiu codziennym,  Agnieszka Mączyńska (Greorgiasz) –  O postrzeganiu piękna matematyki , Justyna Skorupa (Paulos) –O umiejętności dobrego wprowadzania pojęć,  Dorota Andrychowska (Alkibiades) i Weronika Rajkowska (Eryksimachos) – Kultura matematyczna wg. A.L. Hammonda

 

 

 

 

 

 14.03.2015 (sobota) światowy dzień liczby π

 

 845 915

Śniadanie

 

 930 – 1015

Probabilistyczne rozmaitości, dr Andrzej Wiśniewski

1015 – 1035

Matematyka na wycieczce, mgr Grażyna Karczyńska

1035 – 1105

1105 – 1115

Liczba π i nie tylko, mgr Jerzy Kołodziejczyk

O liczbie π  z przymrużeniem oka, Karolina Bojarun

 

1115 – 1145

Dyskusja i przerwa kawowa z Oficyną Wydawniczą K. Pazdro

 

1145– 1210

Transmisyjny czy aktywizujący model kształcenia matematycznego? Nowe oblicze poglądowości,

 dr hab. Małgorzata Makiewicz

1210 – 1230

Błędy logiczne w życiu codziennym. Pomiędzy akceptacją a kontestacją,  Oksana Rudzińska, Aneta Biernacka, Dorota Filipczak (Studenckie Koło Logików – Praktyków TWP WSH)

1230 – 1315

Odkrywanie i rozumienie dziecięcego sposobu myślenia podczas mierzenia się z typowymi i nietypowymi problemami – źródłem  radości i zapału w uczeniu się i nauczaniu matematyki,

mgr Joanna Zalewska

1315 – 1330

Dyskusja

1400 – 1500

Obiad

 

1530 – 1615

Najciekawsza powierzchnia matematyczna: torus cz.1,  prof. dr hab. Michał Szurek

1615 – 1630

Przerwa kawowa z BNP Paribas i Szczecińskim  Sphinxem

1630 – 1715

Najciekawsza powierzchnia matematyczna: torus cz.2, prof. dr hab. Michał Szurek

1715 – 1735

Liczby Fibonacciego na giełdzie, dr Beata Bieszk-Stolorz

1735 – 1800

 

1800 – 1815

Wyobraźnia versus komputer, czyli o pewnych dylematach współczesnego kształcenia,

dr inż. Mirosław Bąk

Dyskusja

1900 – 2000

Kolacja

2015 – …

Kominek II Teleturniej matematyczny – Awantura o matmę (gra), Dagmara Tęga, Patrycja Niegosz, Spotkanie otwartego klubu dyskusyjnego – wokół filmu „π”

 


 

 

15.03.2015 (niedziela):

 

845 – 915

Śniadanie

930 – 1015

Życie Hermanna Grassmanna, algebry i rozmaitości Grassmanna (Das Leben von Hermann Grassmann, Grassmann Algebren und Mannigfaltigkeiten), prof. dr hab. Hagen Melzer

1015– 1025

1025– 1045

 

1045– 1055

Dzisiejsza matura z matematyki w Polsce- wprowadzenie, mgr Iwona Kasjanowicz

Porównanie matury w Polsce i w Niemczech (Abitur in Polen und in Deutschland),
mgr Magdalena Uchman

Polski nauczyciel matematyki w norweskiej szkole, mgr  Anna Borowiak (Oslo)

1055 – 1105

 

1105-1130

Edukacja matematyczna w Holandii – wywiad z  mgr Małgorzatą Lubbers-Dąbrowską (Rosenthaal)

 

Dyskusja i przerwa kawowa

 

 

1130 – 1145

1145– 1200

Akademia Antyczna program edukacyjny Działu Edukacji Muzeum Narodowego w Szczecinie,

mgr Krystyna Milewska

1200-1215

Matematyka w terenie – kilka propozycji dla nauczycieli, mgr Ewa Gałęska

1215 –1305

 

 

1305 –1330

 

Dzieci  uzdolnione matematycznie. Jakie czynniki stymulują, a jakie blokują manifestowanie uzdolnień matematycznych u dzieci na początku nauki szkolnej? mgr Karolina Skarbek

 

Dyskusja

1330 -1344

Zakończenie konferencji Matematyka nasza niedostrzegalna kultura[3], pożegnanie

1400-1500

Obiad

 

 

 

[1] Wszystkie posiłki przy  ul. Reymonta 7

[2] Sala konferencyjna, parter ośrodka US przy ul. Grunwaldzkiej 66

[3] Sala konferencyjna, parter ośrodka US przy ul. Grunwaldzkiej 66