|
PROGRAM VII Konferencji Naukowej Dydaktyków Matematyki |
|
„Matematyka – nasza niedostrzegalna kultura” Pobierowo, 23-25 marca 2012 |
23.03.2012 (piątek):
1000 – 1300 |
Zakwaterowanie, obowiązkowy spacer nadmorski |
1330 – 1430 |
obiad[1] |
1500 – 1510 |
Otwarcie konferencji, powitanie uczestników[2], informacja o konkursach |
1515 – 1555 |
dr Małgorzata Makiewicz, Człowiek matematycz(nie) kulturalny |
1600 – 1700 |
prof. dr hab. Michał Szurek, Paradoks Banacha-Tarskiego |
1700 – 1730 |
Przerwa na kawę |
1730 – 1815 |
dr Krzysztof Mostowski, Metoda Banacha rozwiązywania równań kwadratowych za pomocą zwykłego 4-działaniowego kalkulatora |
1820 – 1850 |
mgr Jerzy Kołodziejczyk, Wybrane zadania z podręczników autorstwa Stefana Banacha |
1900 – 1930 |
Kolacja |
2000 –… |
Aleksandra Niechwiadowicz, Patrycja Bączek, Kominek pierwszy[3] Część I -Dyskusja na podstawie filmu „Przestrzenie Banacha”, Część II – Co kryją najbardziej enigmatyczne cztery ściany w szkole, czyli pokój nauczycielski bez tajemnic… |
24.03.2012 (sobota):
830 – 900 |
Śniadanie |
930 – 1015 |
dr Krzysztof Mostowski, Układy niedziesiątkowe |
1020 – 1040 |
Aleksandra Niechwiadowicz, Zrozumiem twój przekaz, gdy odkryjesz drogę do mojego umysłu. Determinować czy motywować? O merytorycznych, dydaktycznych i psychologicznych umiejętnościach nauczyciela matematyki. |
1045 – 1130 |
dr Bronisław Pabich, Odkrywanie konsekwencji metryki miejskiej z programem |
1130 – 1150 |
Przerwa na kawę |
1150 – 1220 |
mgr Małgorzata Deszczyńska, Publikacje WSiP w zakresie nauczania matematyki |
1225 – 1310 |
mgr Katarzyna Chmurska, W krainie szyfrolandii, czyli funkcja liniowa inaczej–warsztat |
1310 – 1355 |
Żaneta Jakubowska, Patrycja Bączek, Sandra Jarosławska, Geometryczny świat tangramów- warsztat do wyboru |
1310 – 1355 |
Anna Olszewska, Ewelina Zioła, Papierowy ornament- warsztat do wyboru |
1400 – 1430 |
Obiad |
1500 – 1545 |
dr Andrzej Wiśniewski, Motywowanie ucznia do uczenia się matematyki poprzez metodę projektu |
1550 – 1620 |
dr inż. Mirosław Bąk, Na przełaj do modeli wzrostu, czyli o pewnych aspektach nauczania matematyki dla biologów |
1620 – 1650 |
Przerwa na kawę |
1650 – 1705 |
mgr Agnieszka Urbaniak, Matematyka w różnych formach – motywowanie ucznia do poznawania matematyki |
1710 – 1755 |
mgr Grzegorz Kowalczyk, Uczeń zdolny w klasie, czy to problem w dzisiejszej szkole? |
1800 – 1845 |
Monika Kasjanowicz, dr Kazimierz Skurzyński, Wspólnym wysiłkiem do prostej Eulera |
1900 – 1930 |
Kolacja, przyjmowanie zgłoszeń konkursowych |
2000 – … |
Monika Kasjanowicz, Ewelina Zioła, dr Kazimierz Skurzyński, Kominek drugi- Matematyka piętą Achillesa-dlaczego tylu uczniów nie lubimatematyki |
25.03.2012 (niedziela):
Uwaga – zmiana czasu, godziny podajemy wg. czasu letniego
900 – 930 |
Śniadanie |
1000 – 1100 |
mgr Beata Bork- Krzywiecka, Publikacje OFICYNY EDUKACYJNEJ K. Pazdro dla nauczania matematyki |
1100 – 1230 |
mgr Ewa Ciesielska, Pakiet materiałów do nauczania matematyki w liceach i technikach OE K.Pazdro odpowiedzią na wyzwania reformy |
1230 – 1250 |
Przerwa na kawę |
1250 – 1305 |
mgr Ewa Gałęska, mgr Grażyna Karczyńska, Umiejętności zdobyte w szkole podstawowej i gimnazjum gwarancją sukcesu na maturze |
1310 – 1355 |
dr Bronisław Pabich, Urok zaklęty w wielościanach – reminiscencje z darmowym programem SKETCH UP- warsztat (laptopy mile widziane) |
1400 – 1415 |
Podsumowanie konferencji |
1430 – 1500 |
Obiad, spacer w poszukiwaniu wiosny |
[1] Wszystkie posiłki przy ul. Reymonta 7
[2] Sala konferencyjna, parter ośrodka US
[3] Sala kominkowa, parter ośrodka US